Nauki o komunikacji społecznej
i mediach

Nauki o komunikacji społecznej i mediach

Czas trwania studiów: 4 lata (8 semestrów)

Opis programu:

Program Szkoły Doktorskiej zapewnia przekazanie gruntownych wiadomości z zakresu nauk społecznych i humanistycznych oraz szczegółowej specjalistycznej wiedzy z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach. Oferta dydaktyczna umożliwia rozwój warsztatu naukowego, w tym pogłębienie umiejętności: badania zjawisk i procesów związanych z różnymi mediami, ich analizy i interpretacji oraz tworzenia różnych typów tekstów (także publikacji naukowych), prowadzenia badań medioznawczych z użyciem adekwatnych metod i technik.

Sylwetka absolwenta:

Po ukończeniu kształcenia w Szkole Doktorskiej absolwent ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności zagadnień medioznawczych i innych, wiążących się z problematyką realizowanego projektu doktorskiego. Jest gotów do podejmowania samodzielnych i zespołowych wyzwań naukowych oraz samokształcenia. Jest przygotowany do pracy badawczej i dydaktycznej. Po uzyskaniu stopnia doktora ma wiedzę i kompetencje niezbędne w rozwoju kariery naukowej. Może znaleźć zatrudnienie w szkołach wyższych, instytutach badawczych oraz innych placówkach naukowych, jak też w szeroko rozumianym sektorze mediów.

Słowa kluczowe:

  • komunikacja społeczna
  • nauki o mediach
  • metodologia nauk społecznych
  • metodologia nauk humanistycznych
  • seminarium z dziedziny nauk społecznych

 

Kandydaci na promotorów

Numer ORCID:
https://orcid.org/0000-0001-6946-7555

Zakład/Katedra/Instytut:
Katedra Dziennikarstwa/Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Wydział:
Wydział Humanistyczny

Uniwersytet:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski

Tel.:
501 275 256

E-mail:
urszula.doliwa@uwm.edu.pl

Osobista strona www:
http://wh.uwm.edu.pl/instytut-dziennikarstwa-komunikacji-spolecznej/pracownicy/dr-hab-urszula-doliwa-prof-uwm

Konto w serwisie ResearchGate:
https://www.researchgate.net/profile/Urszula-Doliwa/research

Dyscyplina Naukowa:
Nauki o komunikacji społecznej i mediach

Wskaźniki Dorobku Naukowego

  1. Liczba publikacji naukowych WoS/Scopus: 7/10
  2. Liczba cytowań (WoS/Scopus) bez autocytowań: 3/13
  3. Indeks Hirscha (WoS/Scopus): 1/2
  4. Liczba cytowań (Google Scholar): 166
  5. Indeks Hirscha (Google Scholar): 8
  6. Liczba wypromowanych doktorów: 1 raz jako promotor pomocniczy
  7. Liczba doktorantów pod opieką: 1

Gotowość do Opieki nad Doktorantem

Polskim:
Tak (2)

Zagranicznym:
Tak (2)

Zainteresowania Naukowe lub Tematy Badawcze Oferowane Kandydatom

  • Media audialne
  • Media społeczne
  • Systemy medialne
  • Media internetowe
  • Media i demokracja

Fundusze lub Specjalny Sprzęt Potrzebny do Realizacji Projektu Doktorskiego

Czy są środki na pokrycie kosztów badań?
Nie

Czy w Laboratorium/Katedrze/Instytucie dostępna jest infrastruktura i odpowiednie zasoby do obsługi zaplanowanych zadań badawczych?
Nie

Numer ORCID:
https://orcid.org/0000-0002-5397-4023

Zakład/Katedra/Instytut:
Katedra Komunikacji Społecznej / Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Wydział:
Humanistyczny

Uniwersytet:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Tel.:
502 692 135

E-mail:
arkadiusz.dudziak@uwm.edu.pl; arkadiuszdudziak@interia.pl

Osobista strona www:
Link

Konto w serwisie ResearchGate:
https://www.researchgate.net/profile/Arkadiusz-Dudziak-3

Dyscyplina Naukowa:
Nauki o komunikacji społecznej i mediach

Wskaźniki Dorobku Naukowego

  1. Liczba publikacji naukowych WoS/Scopus: 5/5
  2. Liczba cytowań (WoS/Scopus) bez autocytowań: 0/0
  3. Indeks Hirscha (WoS/Scopus): 0/0
  4. Liczba cytowań (Google Scholar): 50
  5. Indeks Hirscha (Google Scholar): 4
  6. Liczba wypromowanych doktorów: 0
  7. Liczba doktorantów pod opieką: 1

Gotowość do Opieki nad Doktorantem

Polskim:
Tak (1)

Zagranicznym:
Nie

Zainteresowania Naukowe lub Tematy Badawcze Oferowane Kandydatom

  • Aspekty komunikacji społecznej: psychologiczne, antropologiczne, aksjologiczne, etyczne
  • Kreowanie i promocja wizerunku medialnego
  • Zjawiska perswazji i manipulacji w komunikacji społecznej
  • Kryteria skuteczności media relations i kryzysowych public relations
  • Społeczne oddziaływanie mediów

Fundusze lub Specjalny Sprzęt Potrzebny do Realizacji Projektu Doktorskiego

Czy są środki na pokrycie kosztów badań?
Tak

Czy w Laboratorium/Katedrze/Instytucie dostępna jest infrastruktura i odpowiednie zasoby do obsługi zaplanowanych zadań badawczych?
Tak

Numer ORCID:
https://orcid.org/0000-0002-1880-001X

Zakład/Katedra/Instytut:
Katedra Badań Mediów

Wydział:
Wydział Humanistyczny

Uniwersytet:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski

Tel.:
603 650 110

E-mail:
zdzislawa.kobylinska@uwm.edu.pl

Dyscyplina Naukowa:
Nauki o Komunikacji Społecznej i Mediach; Filozofia

Wskaźniki Dorobku Naukowego

  1. Liczba publikacji naukowych WoS/Scopus: 28
  2. Liczba cytowań (WoS/Scopus) bez autocytowań: 3
  3. Indeks Hirscha (WoS/Scopus): 1
  4. Liczba cytowań (Google Scholar): 9
  5. Indeks Hirscha (Google Scholar): 2
  6. Liczba wypromowanych doktorów: 0
  7. Liczba doktorantów pod opieką: 1

Gotowość do Opieki nad Doktorantem

Polskim:
Tak (3)

Zagranicznym:
Nie

Zainteresowania Naukowe lub Tematy Badawcze Oferowane Kandydatom

  • Nowe i tradycyjne media w Polsce, komunikacja wizualna, kultura popularna, komunikacja społeczna
  • Zarządzanie informacją, komunikacja polityczna
  • Zjawisko mediatyzacji
  • Bibliologia
  • Etyka mass mediów, aksjologia mass mediów
  • Etyka AI

Fundusze lub Specjalny Sprzęt Potrzebny do Realizacji Projektu Doktorskiego

Czy są środki na pokrycie kosztów badań?

Czy w Laboratorium/Katedrze/Instytucie dostępna jest infrastruktura i odpowiednie zasoby do obsługi zaplanowanych zadań badawczych?

Numer ORCID:
https://orcid.org/0000-0002-5970-6492

Zakład/Katedra/Instytut:
Katedra Badań Mediów, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Wydział:
Humanistyczny

Uniwersytet:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Tel.:
89 524 63 47

E-mail:
mariola.marczak@uwm.edu.pl

Osobista strona www:
http://wh.uwm.edu.pl/instytut-dziennikarstwa-komunikacji-spolecznej/pracownicy/dr-hab-mariola-marczak-prof-uwm

Dyscyplina Naukowa:
Nauki o komunikacji społecznej i mediach

Wskaźniki Dorobku Naukowego

  1. Liczba publikacji naukowych WoS/Scopus:
  2. Liczba cytowań (WoS/Scopus) bez autocytowań:
  3. Indeks Hirscha (WoS/Scopus):
  4. Liczba cytowań (Google Scholar): 91
  5. Indeks Hirscha (Google Scholar): 5
  6. Liczba wypromowanych doktorów: 2
  7. Liczba doktorantów pod opieką: 0

Gotowość do Opieki nad Doktorantem

Polskim:
Tak

Zagranicznym:
Tak

Zainteresowania Naukowe lub Tematy Badawcze Oferowane Kandydatom

  • Historia i współczesność kina polskiego. Kino Krzysztofa Zanussiego i jego recepcja. Krytyka filmowa.
  • Media i sztuki audiowizualne w perspektywie estetycznej, etycznej, metafizycznej, religijnej, komunikacyjnej.
  • Kino religijne, religia w mediach.
  • Badania empiryczne mediów i sztuk audiowizualnych

Fundusze lub Specjalny Sprzęt Potrzebny do Realizacji Projektu Doktorskiego

Czy są środki na pokrycie kosztów badań?

Czy w Laboratorium/Katedrze/Instytucie dostępna jest infrastruktura i odpowiednie zasoby do obsługi zaplanowanych zadań badawczych?

Dodatkowe uwagi:
Środki będą pozyskiwane z projektów grantowych

Numer ORCID:
https://orcid.org/0000-0002-7583-5956

Zakład/Katedra/Instytut:
Katedra Komunikacji Społecznej, Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Wydział:
Humanistyczny

Uniwersytet:
Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Tel.:
600 728 205

E-mail:
marek.melnyk@uwm.edu.pl

Dyscyplina Naukowa:
Nauki o komunikacji społecznej i mediach

Wskaźniki Dorobku Naukowego

  1. Liczba publikacji naukowych WoS/Scopus: 2
  2. Liczba cytowań (WoS/Scopus) bez autocytowań: 1
  3. Indeks Hirscha (WoS/Scopus): 1
  4. Liczba cytowań (Google Scholar): 89
  5. Indeks Hirscha (Google Scholar): 4
  6. Liczba wypromowanych doktorów: 2
  7. Liczba doktorantów pod opieką:

Gotowość do Opieki nad Doktorantem

Polskim:
Tak

Zagranicznym:
Nie

Zainteresowania Naukowe lub Tematy Badawcze Oferowane Kandydatom

  • Dialog międzykulturowy i religijny
  • Aksjologia komunikacji społecznej
  • Antropologia kulturowa
  • Dialog polsko-ukraiński

Fundusze lub Specjalny Sprzęt Potrzebny do Realizacji Projektu Doktorskiego

Czy są środki na pokrycie kosztów badań?
Nie

Czy w Laboratorium/Katedrze/Instytucie dostępna jest infrastruktura i odpowiednie zasoby do obsługi zaplanowanych zadań badawczych?
Tak