Warunkiem ubiegania się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej jest złożenie kompletu wymaganych dokumentów do Biura Szkoły Doktorskiej.
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej składają następujące dokumenty:
1) podanie o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej wg wzoru określonego przez Uniwersytet (dostępne w IRK, należy wypełnić komputerowo)
2) kserokopię dyplomu ukończenia jednolitych studiów magisterskich bądź studiów drugiego stopnia lub dyplom równorzędny uzyskany na podstawie odrębnych przepisów, lub oświadczenie, że dyplom lub zaświadczenie o uzyskaniu tytułu zawodowego magistra, magistra inżyniera zostanie dostarczone w określonym terminie;
a) w przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej w naukach teologicznych wymagany jest dodatkowo dyplom licencjata z teologii (licentiatus in theologia), (oryginał dyplomu do wglądu);
b) w przypadku kandydatów ubiegających się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej w dyscyplinach artystycznych wymagany jest dyplom ukończenia studiów na kierunku przyporządkowanym do dyscypliny sztuki muzyczne lub sztuki plastyczne i konserwacja dzieł sztuki.
W przypadku niedostarczenia dyplomu lub zaświadczenia w wyznaczonym terminie Dyrektor odmawia przyjęcia kandydata do Szkoły Doktorskiej.
3) dokument potwierdzający średnią ocen z przebiegu studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich – bez wyrównywania do pełnej oceny, wg wzoru określonego przez Uniwersytet,
4) dokument potwierdzający dotychczasowy wynik realizowanych studiów (dotyczy kandydatów będących absolwentami studiów pierwszego stopnia lub studentów, którzy ukończyli trzeci rok jednolitych studiów magisterskich, wg wzoru określonego przez Uniwersytet),
5) zalegalizowany lub opatrzony apostille dyplom wraz z suplementem do dyplomu lub inny dokument ukończenia studiów za granicą, uznany za równorzędny z polskim dyplomem ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich, zgodnie z przepisami w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych uzyskanych za granicą, chyba że kandydat kończący studia za granicą zostanie zwolniony, na podstawie tych przepisów, z postępowania nostryfikacyjnego, albo uznany, na podstawie umowy międzynarodowej, za równorzędny z odpowiednim polskim dyplomem ukończenia studiów drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich lub za uprawniający do podjęcia studiów w szkole doktorskiej w Rzeczypospolitej Polskiej (dotyczy kandydatów legitymujących się dyplomem ukończenia studiów wyższych wydanym za granicą),
6) oświadczenie o znajomości języka angielskiego w stopniu umożliwiającym kształcenie w szkole doktorskiej (dokument dostępny w IRK),
7) opis wstępnej propozycji projektu badawczego w języku polskim lub angielskim (maksymalnie 1500 słów bez wliczania bibliografii), zawierający następujące elementy: tytuł, słowa kluczowe, cel/problem badawczy, znaczenie proponowanych badań, metodykę badań, koncepcję i plan badań oraz wstępną bibliografię,
8) oświadczenie osoby proponowanej do pełnienia roli promotora o podjęciu opieki promotorskiej oraz o liczbie doktorantów, dla których pozostaje wyznaczonym promotorem (dostępny tutaj),
9) oświadczenia osoby proponowanej do pełnienia roli promotora oraz dziekana Wydziału (na którym jest zatrudniona osoba proponowana do pełnienia roli promotora) i ewentualnie innego dysponenta środków finansowych o zapewnieniu środków na realizację badań związanych z przygotowaniem rozprawy doktorskiej oraz innych aktywności naukowych wynikających z Regulaminu Szkoły Doktorskiej (dostępny tutaj),
10) fotografię w formie papierowej, zgodną z wymaganiami stosowanymi przy wydawaniu dowodów osobistych (wymiary 35 x 45 mm – szerokość x wysokość)
11) fotografię w formacie JPG zgodną z wymaganiami stosowanym przy wydawaniu dowodów osobistych (należy wgrać w systemie IRK podczas zapisów),
12) kserokopię dokumentów potwierdzających wskazaną w podaniu aktywność naukową/artystyczną.
13) Kandydaci legitymujący się obywatelstwem innym niż polskie dodatkowo składają: potwierdzenie posiadania polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby i następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce lub Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego lub potwierdzenie przystąpienia do ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia (oryginał lub kopia poświadczona przez Uniwersytet) – po przyjęciu do Szkoły Doktorskiej.
Dokumenty ww. kandydat składa wraz z podaniem o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej. Informacje o aktywności naukowej/artystycznej niepotwierdzone kserokopią dokumentów, o których mowa w pkt 12 nie są uwzględniane przez zespoły kwalifikacyjne przy ocenie kandydatów. Jeżeli w stosunku do kandydata ubiegającego się o przyjęcie do Szkoły Doktorskiej była orzeczona kara dyscyplinarna lub został on skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne, jest zobowiązany zamieścić o tym informację w dokumencie wymienionym w pkt 1.
W przypadku obcokrajowców dyplom studiów wyższych wraz z wykazem ocen (suplementem) oraz apostille/legalizacja muszą zostać przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego lub konsula. W przypadku pytań związanych z dokumentacją wymaganą od cudzoziemców prosimy o kontakt z Biurem ds. Współpracy Międzynarodowej: bwm@uwm.edu.pl
Ta strona korzysta z ciasteczek aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Dalsze korzystanie ze strony oznacza, że zgadzasz się na ich użycie.ZgodaNie wyrażam zgody