Nauki o komunikacji społecznej i mediach
Czas trwania studiów: 4 lata (8 semestrów)
Opis programu:
Program Szkoły Doktorskiej zapewnia przekazanie gruntownych wiadomości z zakresu nauk społecznych i humanistycznych oraz szczegółowej specjalistycznej wiedzy z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach. Oferta dydaktyczna umożliwia rozwój warsztatu naukowego, w tym pogłębienie umiejętności: badania zjawisk i procesów związanych z różnymi mediami, ich analizy i interpretacji oraz tworzenia różnych typów tekstów (także publikacji naukowych), prowadzenia badań medioznawczych z użyciem adekwatnych metod i technik.
Sylwetka absolwenta:
Po ukończeniu kształcenia w Szkole Doktorskiej absolwent ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności zagadnień medioznawczych i innych, wiążących się z problematyką realizowanego projektu doktorskiego. Jest gotów do podejmowania samodzielnych i zespołowych wyzwań naukowych oraz samokształcenia. Jest przygotowany do pracy badawczej i dydaktycznej. Po uzyskaniu stopnia doktora ma wiedzę i kompetencje niezbędne w rozwoju kariery naukowej. Może znaleźć zatrudnienie w szkołach wyższych, instytutach badawczych oraz innych placówkach naukowych, jak też w szeroko rozumianym sektorze mediów.
Słowa kluczowe:
Numer ORCID:
https://orcid.org/0000-0001-6898-8738
Zakład/Katedra/Instytut:
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej
Wydział:
Wydział Humanistyczny
Uniwersytet:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Tel.:
+48 89 524 63 47
E-mail:
anita.frankowiak@uwm.edu.pl
Konto w serwisie ResearchGate:
(brak konta)
Dyscyplina Naukowa:
Nauki o komunikacji społecznej i mediach
(w przypadku pracy doktorskiej realizowanej w dwóch dyscyplinach naukowych dopuszcza się wskazanie jednej dyscypliny naukowej, która nie jest reprezentowana w szkole doktorskiej)
Wskaźniki Dorobku Naukowego:
Liczba publikacji naukowych WoS/Scopus: 53 / 4
Liczba cytowań (WoS/Scopus) bez autocytowań: 0
Indeks Hirscha (WoS/Scopus): 0
Liczba cytowań (Google Scholar): 19
Indeks Hirscha (Google Scholar): 3
Liczba wypromowanych doktorów: 0
Liczba doktorantów pod opieką: 0
Gotowość do Opieki nad Doktorantem:
Polskim: Tak
Zagranicznym: Tak
Zainteresowania Naukowe lub Tematy Badawcze Oferowane Kandydatom:
Psychologia komunikacji społecznej
Komunikacja międzykulturowa, marketing międzynarodowy
Komunikacja wizerunkowa, dyplomacja i PR
Fundusze lub Specjalny Sprzęt Potrzebny do Realizacji Projektu Doktorskiego:
Czy są środki na pokrycie kosztów badań?
(brak informacji)
Czy w Laboratorium/Katedrze/Instytucie dostępna jest infrastruktura i odpowiednie zasoby do obsługi zaplanowanych zadań badawczych?
Nie
Dodatkowe uwagi:
(brak danych)
Numer ORCID:
0000-0002-5970-6492
Zakład/Katedra/Instytut:
Katedra Komunikacji Społecznej i Mediów
Wydział:
Wydział Humanistyczny
Uniwersytet:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie
Tel.:
+48 89 524 63 47
E-mail:
mariola.marczak@uwm.edu.pl
Konto w serwisie ResearchGate:
(nie podano)
Dyscyplina Naukowa:
Nauki o komunikacji społecznej i mediach
(W przypadku pracy doktorskiej realizowanej w dwóch dyscyplinach naukowych dopuszcza się wskazanie jednej dyscypliny, która nie jest reprezentowana w szkole doktorskiej)
Wskaźniki Dorobku Naukowego:
Liczba publikacji naukowych WoS/Scopus: 9
Liczba cytowań (WoS/Scopus) bez autocytowań: (brak danych)
Indeks Hirscha (WoS/Scopus): (brak danych)
Liczba cytowań (Google Scholar): 97
Indeks Hirscha (Google Scholar): 5
Liczba wypromowanych doktorów: 2
Liczba doktorantów pod opieką: 0
Gotowość do Opieki nad Doktorantem:
Polskim: tak
Zagranicznym: tak
Zainteresowania Naukowe lub Tematy Badawcze Oferowane Kandydatom:
Kino polskie i europejskie – historia i współczesność
Media i sztuki audiowizualne w perspektywie estetyki, etyki, metafizyki i komunikacji
Kino religijne, religia w mediach
Dodatkowe uwagi:
Fundusze na badania będą pozyskiwane poprzez aplikacje grantowe