Nauki o komunikacji społecznej
i mediach

Nauki o komunikacji społecznej i mediach

Czas trwania studiów: 4 lata (8 semestrów)

Opis programu:

Program Szkoły Doktorskiej zapewnia przekazanie gruntownych wiadomości z zakresu nauk społecznych i humanistycznych oraz szczegółowej specjalistycznej wiedzy z zakresu nauk o komunikacji społecznej i mediach. Oferta dydaktyczna umożliwia rozwój warsztatu naukowego, w tym pogłębienie umiejętności: badania zjawisk i procesów związanych z różnymi mediami, ich analizy i interpretacji oraz tworzenia różnych typów tekstów (także publikacji naukowych), prowadzenia badań medioznawczych z użyciem adekwatnych metod i technik.

Sylwetka absolwenta:

Po ukończeniu kształcenia w Szkole Doktorskiej absolwent ma pogłębioną wiedzę z zakresu nauk społecznych, w szczególności zagadnień medioznawczych i innych, wiążących się z problematyką realizowanego projektu doktorskiego. Jest gotów do podejmowania samodzielnych i zespołowych wyzwań naukowych oraz samokształcenia. Jest przygotowany do pracy badawczej i dydaktycznej. Po uzyskaniu stopnia doktora ma wiedzę i kompetencje niezbędne w rozwoju kariery naukowej. Może znaleźć zatrudnienie w szkołach wyższych, instytutach badawczych oraz innych placówkach naukowych, jak też w szeroko rozumianym sektorze mediów.

Słowa kluczowe:

  • komunikacja społeczna
  • nauki o mediach
  • metodologia nauk społecznych
  • metodologia nauk humanistycznych
  • seminarium z dziedziny nauk społecznych

 

Kandydaci na promotorów

Numer ORCID:
https://orcid.org/0000-0001-6898-8738

Zakład/Katedra/Instytut:
Instytut Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej

Wydział:
Wydział Humanistyczny

Uniwersytet:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Tel.:
+48 89 524 63 47

E-mail:
anita.frankowiak@uwm.edu.pl

Konto w serwisie ResearchGate:
(brak konta)

Dyscyplina Naukowa:
Nauki o komunikacji społecznej i mediach
(w przypadku pracy doktorskiej realizowanej w dwóch dyscyplinach naukowych dopuszcza się wskazanie jednej dyscypliny naukowej, która nie jest reprezentowana w szkole doktorskiej)

Wskaźniki Dorobku Naukowego:

  1. Liczba publikacji naukowych WoS/Scopus: 53 / 4

  2. Liczba cytowań (WoS/Scopus) bez autocytowań: 0

  3. Indeks Hirscha (WoS/Scopus): 0

  4. Liczba cytowań (Google Scholar): 19

  5. Indeks Hirscha (Google Scholar): 3

  6. Liczba wypromowanych doktorów: 0

  7. Liczba doktorantów pod opieką: 0

Gotowość do Opieki nad Doktorantem:

  • Polskim: Tak

  • Zagranicznym: Tak

Zainteresowania Naukowe lub Tematy Badawcze Oferowane Kandydatom:

  1. Psychologia komunikacji społecznej

  2. Komunikacja międzykulturowa, marketing międzynarodowy

  3. Komunikacja wizerunkowa, dyplomacja i PR

Fundusze lub Specjalny Sprzęt Potrzebny do Realizacji Projektu Doktorskiego:

  1. Czy są środki na pokrycie kosztów badań?
    (brak informacji)

  2. Czy w Laboratorium/Katedrze/Instytucie dostępna jest infrastruktura i odpowiednie zasoby do obsługi zaplanowanych zadań badawczych?
    Nie

Dodatkowe uwagi:
(brak danych)

Numer ORCID:
0000-0002-5970-6492

Zakład/Katedra/Instytut:
Katedra Komunikacji Społecznej i Mediów

Wydział:
Wydział Humanistyczny

Uniwersytet:
Uniwersytet Warmińsko-Mazurski w Olsztynie

Tel.:
+48 89 524 63 47

E-mail:
mariola.marczak@uwm.edu.pl

Konto w serwisie ResearchGate:
(nie podano)

Dyscyplina Naukowa:
Nauki o komunikacji społecznej i mediach
(W przypadku pracy doktorskiej realizowanej w dwóch dyscyplinach naukowych dopuszcza się wskazanie jednej dyscypliny, która nie jest reprezentowana w szkole doktorskiej)

Wskaźniki Dorobku Naukowego:

  1. Liczba publikacji naukowych WoS/Scopus: 9

  2. Liczba cytowań (WoS/Scopus) bez autocytowań: (brak danych)

  3. Indeks Hirscha (WoS/Scopus): (brak danych)

  4. Liczba cytowań (Google Scholar): 97

  5. Indeks Hirscha (Google Scholar): 5

  6. Liczba wypromowanych doktorów: 2

  7. Liczba doktorantów pod opieką: 0

Gotowość do Opieki nad Doktorantem:

  • Polskim: tak

  • Zagranicznym: tak

Zainteresowania Naukowe lub Tematy Badawcze Oferowane Kandydatom:

  1. Kino polskie i europejskie – historia i współczesność

  2. Media i sztuki audiowizualne w perspektywie estetyki, etyki, metafizyki i komunikacji

  3. Kino religijne, religia w mediach

Dodatkowe uwagi:
Fundusze na badania będą pozyskiwane poprzez aplikacje grantowe